followers

How To Make Monster On Doodle Art

Written by YESSIOW , Minggu, 10 Juni 2012

How To Make Monsters on Doodle


In my recent post I already posted on how to make a doodle. I hope it helps you guys with your improvement for your artworks as a young artist. But there is one thing. People asked me a lot about how to make monsters for your doodle. The thing is, doodle isn’t always about the monsters. You can draw any pattern or shape like Batik in the Indonesian culture, and you can add the impression of details for the doodles. But for me, I would prefer monster in my drawings. You know what, guys, it’s monsters. They have a lot of shapes and forms, that’s why they called it monsters lol.

In my artworks I would rather add monsters out of manga, or some cartoons these days like angry bird and doraemon. I am so inspired by Philipine doodler who creates and gathers the basic form of monsters along with their body parts. And then I came to made you guys some monster shapes so that it helps you whose really in the beginning of this. Remember, doodler has their own trademarks, now create your own trademarks. Trust your pen and imagination!



  • Monster Shapes




ini shapes dari monster-monster.
mungkin kalian bisa coba dari shapes yang gue kasih ini



  • Basic Eyes and Mouth
ini bentuk-bentuk mata dan mulut.
bisa lo kombinasiin satu sama lain.

Okay, that’s it for the article “How to Make Monsters on Doodle”. You can combine anything that flashes in your imagination. Don’t forget to create your trademarks!

Thank you!

23 komentar:

  1. lucuuu
    bermanfaat banget buat gw :D
    thanks! :)

    BalasHapus
    Balasan
    1. heheh makasih juga:)) seneng bisa bermanfaat ^^

      Hapus
  2. Keren sekali kak. Baru mau coba buat doodle nih :D

    BalasHapus
  3. sampe ke gigi-gigi pula ? waw... baru tau gue :D

    BalasHapus
  4. itu bentuknya di skecth juga maksdnya

    BalasHapus
    Balasan
    1. ohhh iya, membantu sesama wahhahah

      Hapus
  5. w(oAo)w ya sudahh,,,saya mau belajar bikin doodle dulu~ arigatou~

    BalasHapus
  6. waiih asik juga nih, keren2 jadi tertarik mau coba gambar doodle nih :D

    BalasHapus
  7. ide lagi mandek, ngeliat postingan mbak ini, eeh.. menginspirasi banget! thanks ya mbak Yess! =D

    BalasHapus
    Balasan
    1. Woo sama2. Senang bisa menginspirasi ;)

      Hapus
  8. Itu kalau gambar doodle gimana sih kok bisa numpuk numpuk gitu, biasanya gambar satuan kalau di tumpuk susah malah keliatan gak proposional :P

    kalau pake sopware cem PS, Ai kan tinggal geser aje buat numpuk :P

    BalasHapus
    Balasan
    1. Butuh skill dan harus di latih terus :p

      Hapus
  9. terima kasih! bermanfaat bgt buat aku ^^

    BalasHapus
  10. terimakasih! doodle monsternya variatif. kalo boleh ditambah lagi, biar bisa belajar :D

    BalasHapus
  11. Keren banget contoh karakter doodle nya ka, jadi pengen bikin deh! Terinspirasi banget.. ^0^)/

    BalasHapus
  12. Ijin ambil gambarnya untuk disave, mau nunjukin ke anak2 hehe...

    BalasHapus

dikomen juga boleh.. boleh banget malahan... :))